Mihai Stepan Cazazian

Restaurarea patrimoniului cultural armenesc (II)

Decrease Font Size Increase Font Size Text Size Print This Page
Share

Biroul de patrimoniu cultural al Arhiepiscopiei Armene din Bucureşti a desfăşurat, începând cu anul 2002, sub coordonarea PC diacon Haik Azarian, acţiuni pe întreg teritoriul ţării, de inventariere şi conservare-restaurare a bogatei moşteniri culturale lăsate de către strămoşii noştri. Această grijă a avut în vedere atât patrimoniul mobil cât şi imobil, ce conţine: biserici, capele, cimitire, sculpturi, cărţi şi manuscrise, textile, obiecte metalice, icoane pe lemn şi pânză, picturi cu tematică religioasă, tablouri şi multe altele.

Lucrările de conservare-restaurare s-au realizat în funcţie de importanţa stării de degradare, de valoarea materială şi spirituală, şi bineînţeles de finanţele disponibile. Majoritatea lucrărilor s-au desfăşurat cu ajutorul unor credincioşi şi binefăcători armeni şi români.

Printre lucrările realizate se numără tablouri din Biserica Armenească din Bucureşti, icoane din Zamca – Hagigadar, întreg iconostasul din Hagigadar, tablouri din cadrul muzeului, cărţi vechi din cadrul bibliotecii, piese de mobilier, etc.

Odată cu venirea ÎPC Arhimandrit Datev Agopian, s-a acordat mai multă importanţă acestor lucrări şi s-a hotărât intensificarea proceselor de inventariere şi conservare-restaurare a patrimoniului nostru cultural.

Sperăm că această dare de seamă periodică va aduce alături de Biroul de patrimoniu cultural şi de Casa Culturală „Dudian” cât mai mulţi sprijinitori. Cei care doresc să participe cu donaţii la acest program, o pot face la numerele de cont

RO02PIRB4201706369003000 în EURO

RO65PIRB4201706369004000 în USD

RO70PIRB4201706369001000 în RON

la Piraeus Bank – sucursala Carol, cu specificaţia

Restaurare – Patrimoniu.

Donatorii vor fi informaţi prin devize amănunţite asupra sumelor depuse.

Continuăm prin a vă prezenta două tablouri restaurate de Ovidiu Taifas, aflate în incinta muzeului nostru.

Primul tablou este un portret de bărbat cu autor necunoscut, cu datare la sfârşitul secolului al XIX-lea. În prima imagine se poate vedea stadiul lucrării la lumină naturală înaintea procesului de restaurare.

Imagini din timpul procesului de restaurare.

Etapa finală înainte de vernisarea lucrării.

 

Al doilea tablou, un portret al lui Mihail Noradunghian, vezi articolul de la pagina Cultură

  •  
  •  

One Response to Restaurarea patrimoniului cultural armenesc (II)